Introduktion af ture med fast pris i ny taxa app

Nu kan københavnere bestille en vogn fra TAXA 4×35 og vælge at få prisen at vide på forhånd. Københavns største taxiselskab har ønsket at give kunden mere valgfrihed og lancerer i dag ture med  fast pris samt en række andre tiltag, der skal forbedre gennemsigtigheden ved bestilling af taxa.

Når snakken er faldet på den danske taxibranche, har kunderne længe efterspurgt mere gennemsigtighed og valgfrihed. I dag introducerer TAXA 4×35 en række nye tiltag, der skal gøre turen endnu mere gennemsigtig. Nu kan man blandt andet vælge mellem fast pris eller taxameter samt følge vognen i TAXA 4×35’s app både før og under turen.

Peter Bjerregaard, der er adm. direktør i TAXA 4×35, er glad for at kunne tilbyde kunden flere valg. ”Vi arbejder hele tiden på at give vores kunder endnu mere valgfrihed og medindflydelse, så vi er meget glade for endelig at kunne introducere de nye løsninger. Vi glæder os især til at se, hvordan de vil tage imod turene med fast pris, ” siger Peter Bjerregaard og fortsætter: ”Vi vil selvfølgelig give kunden den allerbedste service, og for rigtig mange betyder det mere valgfrihed og gennemsigtighed. De kan vælge at benytte det traditionelle taxameter eller fastpriskonceptet, hvor prisen er fastlåst uanset tid, trafik og andre faktorer. ”

TAXA 4×35’s fastpriskoncept er beregnet ud fra deres bestillingsmotor, hvor man har haft 100.000 bestillinger igennem som beregningsgrundlag. Herefter er antallet af kilometer og kørselstid blevet kombineret med Google Maps, som beregner det hele og deraf giver en pris. Google Maps tager blandt andet højde for kø, myldretid og registreret vejarbejde.

Fremtidssikring af taxajobs
Med udsigt til en ny og mere liberaliseret taxilov har flere internationale kørselstjenester og taxiselskaber øjnene rettet mod det danske marked. Her skal fastpriskonceptet og de øvrige features være med til at fremtidssikre selskabet og dets vognmænd i en tid, hvor kunden kræver mere gennemsigtighed.

”Samfundet og forbrugerne efterspørger mere gennemsigtighed og convenience, og det skal vi naturligvis lytte til. TAXA 4×35 er i forvejen landets mest digitale taxiselskab, og vi har lige rundet 350.000 downloads af vores taxa app. Det er mit job at forstærke og sikre den position, så der også er jobs til vores vognmænd og deres chauffører om tre år. Og det gør vi bl.a. med disse tiltag,” siger Peter Bjerregaard.

Fastpristure hos TAXA 4×35 kan indtil videre kun køres på Sjælland og inkluderer ikke evt. bro- og færgeafgift samt lignende afgifter. Den nye TAXA 4×35 app med fastpriskonceptet kan downloades i dag. Udover at kunne vælge mellem fast pris eller taxameter kan man bl.a. også tilføje favoritadresser og få tilsendt en digital kvittering på mail.

Det indeholder appen
I TAXA 4x35s nye taxa app får kunden mere valgfrihed og et langt større overblik end tidligere. Man kan vælge mellem fast pris eller taxameter, betale for fastpristuren med MobilePay, tilføje  favoritadresser og følge vognen på kortet både før og under turen. For at forbedre brugeroplevelsen kan man nu også bruge fingeraftryk (Touch ID) ved betaling og få tilsendt en digital kvittering på mail. Derudover er der i appen også kommet et større fokus på kundernes ratings af chaufførerne, som pt. ligger på 4.4 ud af 5 stjerner.