Vilkår for TAXA 4x35 appen

Opdateret 20. september 2024

Ved at downloade og/eller fortsætte med at bruge TAXA 4×35 appen (“app” eller “appen”) leveret af Sammenslutningen TAXA 4×35, Rosenlunds Allé 8, 2720 Vanløse. CVR.nr. 74001416 (“TAXA 4×35” eller “vi”) tilkendegiver du, at du accepterer, de betingelser, der er anført i disse vilkår. Hvis du ikke kan acceptere disse vilkår, skal du undlade at installere appen eller straks afinstallere den, hvis den allerede er blevet installeret. Vilkårene gælder dog for den tid, som appen har været installeret. 

Vi behandler personoplysninger for blandt andet at kunne håndtere din bestilling og for at se din adfærd i appen med henblik på at forbedre appen. Se vores Privatlivspolitik for info om hvilke persondata vi indsamler samt hvorfor. Lokalitetsamtykke til positionsvisning gives særskilt via din smartphones styresystem.

Appen er gratis at bruge, men teleoperatører kan opkræve betaling for den datatrafik, der er forbundet med brug af appen. Brug af TAXA mv. afregnes efter de gældende priser. 

Vi beder dig læse teksten grundigt igennem, særligt pkt. 5 om ansvarsfraskrivelse og -begrænsning.

1 VÆRD AT VIDE INDEN DU BESTILLER

Vær venligst opmærksom på, at du skal være klar til afgang på det tidspunkt din TAXA er bestilt til:

Ifølge Taxiloven må taxameteret slås til på det tidspunkt, hvor vognen ankommer på den adresse, den er bestilt til. Hvis vognen er forudbestilt til et bestemt tidspunkt, må taxameteret dog først slås til på det tidspunkt, vognen er bestilt til. Følg derfor vognen nærme sig startadressen på kortet i appen og hold dig orienteret om status på din bestilling i appen imens du venter.

Vi opfordrer og oplærer vores chauffører til at ringe kunden op, hvis kunden ikke er at finde og som minimum vente 2 minutter inden de registrerer turen som forgæves og kører videre, hvis ikke de kommer i kontakt med kunden.

Forudbestillinger kan ikke garanteres:

I praksis er alle forudbestilte vogne underlagt de samme betingelser, som hvis du bestiller en vogn, som du skal bruge her og nu. Forudbestilte ture sendes først ud til nærmeste ledige vogne ca. 20 minutter før din ønskede opsamling. Og det betyder, at både travlhed, myldretid, vejret, trafikale forhold samt antallet af vogne i området har indflydelse på, om vi kan finde en vogn til dig. Vi kan derfor desværre ikke give 100% garanti for, at vognen kommer frem til det ønskede tidspunkt, men vi gør alt, hvad vi kan for, at det lykkes.

2 FUNKTIONER I APPEN

Positionsvisning:

Når appen bruges til at anmode om kørsel vil den vise din aktuelle (anslåede) position. Det forudsætter, at funktionen lokalitetstjenester er slået til på din enhed, og at du har givet samtykke på telefonen og i appen til, at den må bruge dine positionsdata.

Visning af position kræver anvendelse af enhedens GPS-position og adgang til telekommunikationsnetværket. Om den viste position er korrekt eller nøjagtig, afhænger således af din enhed og telekommunikationsnetværkets dækning. Sammenlign oplysningerne i appen med omgivelserne, og hold øje med eventuelle skilte, hvis du er tvivl.

Er du fortsat i tvivl om, hvorvidt din positionsvisning er korrekt, og du har brug for kørsel, beder vi dig i stedet bestille på telefon 35 35 35 35. 

ETA (forventet ventetid, før du bestiller):

Når du åbner appen, vil du kunne se forventet ventetid FØR bestilling. ETA er en cirkatid og ikke garanteret ventetid. Den er beregnet ud fra historiske data sammenholdt med Google Maps data.

Priser og gebyrer:

Vi henviser til de enhver tid gældende priser og gebyrer på taxa.dk/priser. Der kan yderligere, afhængigt af dit abonnement, være omkostninger til din teleoperatør for datatransmission ved brug af appen.

Fastpristure:

Vær opmærksom på følgende, når du bestiller en fastpris tur:

  • Du kan ikke kan foretage ændringer til en accepteret fastpris tur. Når fastpristuren er accepteret, kan du ikke ændre afhentningstidspunkt, startadressen, slutadressen, foretage stop undervejs eller senere tilkøbe ydelser, som koster tillægsgebyr (fx cykel).
  • Du kan annullere fastpris bestillingen via appen, indtil turen startes.
  • Vælger du at køre til en fast pris, giver du chaufføren lov til at vælge den rute, han finder hurtigst, hvilket typisk svarer til den rute fastprisen er beregnet på baggrund af.
  • Bemærk også at fastpristure kun køres på Sjælland
  • Fast pris inkluderer ikke evt. bro- og færgeafgift samt lign. afgifter.
  • Er der bestilt en fastpristur hvor chaufføren skal bruge ekstra tid ud over kørsel fra punkt A til B (f.eks yde hjælp til at pakke en kørestol ind/ud) kan der tilføjes et tillæg til fastpristuren. 

Betaling:

Når du betaler din TAXA med appen, kan du betale med betalingskort eller MobilePay (sidstnævnte kun ved bestilling med fast pris) direkte i forlængelse af købet. I appen kan du betale med følgende betalingskort: Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Maestro og MasterCard. Betalingen bliver trukket på din konto, når din TAXA-tur er afsluttet.

Appen anvender NetAxept, hvilket sikrer, at din betaling er sikker og certificeret af Nets. På teller.dk kan du læse om sikker betaling. For yderligere information vedrørende betaling via internettet henviser vi til forbrug.dk .

Betaling via MobilePay administreres af Cellpoint Mobile.

Du finder kvittering på dit køb i appen – og har du tilføjet din e-mailadresse i appen, sender vi dig en kvittering på e-mail.

For at sikre, at der er dækning på betalingskortet, reserveres der kr. 101 ved betaling med betalingskort i appen på en tur på taxameter eller den samlede pris for turen på en tur med fast pris. Når turen er afsluttet eller bliver afbestilt, annulleres reservationen fra TAXA 4x35s side. Dog afhænger den fulde reservationsperiode af din egen kortudbyder og kan vare op til 30 dage.

Loyalitetskort:

Med TAXA 4x35s loyalitetskoncept kan du optjene rabat hver gang du bestiller via appen. Sådan fungerer loyalitetskonceptet:

  • Du optjener 10% på hver tur, hvor du har tilvalgt loyalitetsopsparing.
  • Når du har kørt 9 ture med loyalitetsrabat, kan du benytte loyalitetsrabatten på en efterfølgende tur. Du kan selv vælge, om du vil bruge loyalitetsrabatten på din 10. tur eller en efterfølgende tur. Du skal blot være opmærksom på, at loyalitetsrabatten nulstilles 365 dage efter, at den første tur med loyalitetsrabat er kørt.

  • Din optjente rabat kan kun bruges på én tur og evt. restbeløb kan ikke overføres.
  • Du skal aktivt tilmelde hver tur til loyalitetsrabat fra bestillingsskærmen, hvor du også vælger vogntype, tidspunkt m.m..
  • Når du skal bestille turen, hvor du ønsker at bruge din optjente loyalitetsrabat, skal du også aktivt tilvælge loyalitetsopsparing i appen.
  • Turen, hvor du ønsker at bruge din optjente loyalitetsrabat, skal køres inden for 365 dage fra din første loyalitetstur (første stempel på kortet).
  • Efter 365 dage fra din første optjente tur med rabat, nulstilles alt, og du starter forfra.
  • Loyalitetsrabat kan kun optjenes, når du vælger betaling i appen med et gemt betalingskort eller MobilePay.
  • Loyalitetsrabat kan ikke optjenes, når du har slået taxa.nu til i appen (booking for erhvervskunder).
  • Loyalitetsrabat kan ikke kombineres med andre rabatformer, f.eks. vouchers/rabatkoder.
  • Loyalitetsrabat gælder kun på turens pris og ikke evt. tillæg som f.eks. cykeltillæg.

Der tages forbehold for ændring i specifikation i produktet samt trykfejl og tastefejl. 

Voucher/Rabatkode:

En voucher/rabatkode giver dig enten en kontantrabat eller procentrabat. Den kan ikke kombineres med andre rabatformer og heller ikke benyttes, hvis du har aktiveret taxa.nu.  Vouchers/rabatkoder kan kun benyttes ved betaling med kreditkort eller MobilePay i appen. Vouchers/rabatkoder gælder kun på turens pris og ikke evt. tillæg som f.eks. cykeltillæg.

PartyTAXA:

En PartyTAXA er udstyret med diskolys indvendigt. Du kan selv vælge musikken, og der må drikkes i vognen. PartyTAXA skal bestilles senest 1 time før ønsket afhentning. PartyTAXA kan kun bestilles med betalingskort eller MobilePay i appen.

PartyTAXA bestillingsgebyr: DKK 125,- + turens pris

3 RETTIGHEDER

Denne app ejes og kontrolleres af TAXA 4×35 og er beskyttet af gældende lovgivning om immaterielle rettigheder og anden lovgivning, herunder, men ikke begrænset til, ophavsret, varemærker, designs, markedsføring mv. Disse beskytter bl.a. tekst, grafik og ikoner. Alle immaterielle rettigheder til appen tilhører og forbliver hos TAXA 4×35, og TAXA 4×35 forbeholder sig alle rettigheder i den forbindelse.

TAXA 4×35 tildeler dig en tidsbegrænset, ikke-eksklusiv, ikke-overdragelig, vederlagsfri brugsret til installation og brug af appen, til anvendelse på enhver enhed, der anvendes af dig. Brugsretten giver ikke adgang til at kopiere eller overdrage appen eller at underlicensere brugsretten til tredjemand.

Det er ikke tilladt på nogen måde at kopiere eller foretage ændringer af appen eller nogen del deraf eller af TAXA 4×35’s egne eller licenserede varemærker. Med mindre det følger af ufravigelig lovgivning, er det ikke tilladt at uddrage kildekoden fra appens software, og det er ikke tilladt at oversætte appens sprog til andre sprog eller skabe afledte versioner deraf. Dette gælder både for dig og tredjemænd, som måtte handle på dine vegne.

Du erhverver ikke andre rettigheder, hverken anført eller forudsat, ud over rettighederne anført ovenfor.

4 ANSVARSBEGRÆNSNING

I videst muligt omfang ifølge lovgivningen,

  • tilbydes appen, som den er og forefindes uden nogle garantier, og vi kontrollerer ikke oplysningerne om lokale behandlingsfaciliteter og andre tjenesteydere,
  • sker brug af appen på din egen risiko,
  • påtager TAXA 4×35 sig intet ansvar for forsinkelser, manglende eller mangelfuld funktionalitet eller indhold og udeladelser af information,
  • fraskriver TAXA 4×35 sig alt ansvar for skader eller tab, som opstår som følge af direkte eller indirekte brug af appen eller dens indhold (eller manglende indhold), ventetid eller andre hændelser som følge af fejlagtig eller unøjagtig angivelse af position eller manglende adgang til telekommunikationsnetværket.

5 ÆNDRINGER

Vi forbeholder os ret til fra tid til anden at ændre vilkårene eller tilføje nye afsnit dertil. I så tilfælde vil en opdateret version gælde fra de bliver gjort tilgængelig gennem et link i appen eller på hjemmesiden. De opdaterede vilkår gælder ved din fortsatte anvendelse af appen, og din fortsatte brug af appen udgør din accept af de ændrede vilkår. Du er ansvarlig for at gennemgå vilkårene jævnligt, så du er bekendt med enhver opdatering heraf. 

6 KONTAKT

Ved fejl, mangler eller evt. udebleven taxa, beder vi dig kontakte os via taxa.dk/kundeservice/kontakt/ eller på tlf.: 35 35 35 35.

TAXA 4×35, Rosenlunds Allé 8, 2720 Vanløse.