FAQ app

Her kan du finde svar på de typiske spørgsmål til TAXA 4×35 app.

Download app

Gå ind i Apple App Store eller Google Play og download appen TAXA 4×35 (Taxi booking).

Vores app er gratis at downloade.

For at kunne betale med betalingskort direkte i appen, få tilsendt kvitteringer på mail og gemme favoritadresser, kortoplysninger samt kvitteringer i appen, skal du oprette en brugerprofil.

Det samme er gældende for specielle produkter og features som PartyTAXA, Fastpris, Loyalitetsrabat og rabatkoder.

Har du ikke oprettet en brugerprofil, kan du stadig bestille en TAXA, men kun vælge ”betaling i vogn”, og der vil ikke blive gemt historik, kvittering eller andet til næste gang, du åbner appen.

Bestilling

Dit navn og nummer er minimumskrav for bestilling af en TAXA.

Når du har benyttet appen til bestilling én gang, behøver du ikke indtaste dine personlige oplysninger igen – de er gemt.

Du kan forudbestille en vogn op til 6 dage før kørselsdatoen. Du skal blot trykke på feltet TIDSPUNKT, vælge dato og tid og derefter trykke OK. Vi kan desværre ikke give 100% garanti for, at vognen kommer frem til det ønskede tidspunkt, fx pga. pludseligt opståede vejr og trafikale forhold, men vi gør alt, hvad vi kan for, at det lykkes.

Når bestillingen er gennemført i appen, modtager du løbende statusopdateringer (sms-beskeder) angående din bestilling:

  • Når bestilling er modtaget
  • Din vogn er på vej
  • Din vogns forventede ankomsttid
  • Når turen er afsluttet
  • Turens pris (hvis du har betalt med kreditkort)

Du kan desuden følge din vogns rute hen til din afhentningsadresse samt ruten til din destination.

Hvis der er forhold, der gør, at den oprindelige ankomsttid ændres, modtager du en ny besked med den aktuelle forventede ankomsttid.  

Vi gemmer dine taxabestillinger i de sidste 12 måneder i appen.

For at se dine forrige ture, skal du klikke på HISTORIK.

Turene gemmes lokalt på telefonen. Det betyder, at hvis du sletter din konto/bruger, sletter appen fra telefonen eller skifter telefon, mister du din historik.

Du er altid vedkommen til at kontakte os, hvis der mangler en tur. 

Dine besvarelser bliver sendt til vores chauffører og anvendes af vores personale til vurdering af medarbejdere.

BEDØM bruges til at tjekke, at det overordnede serviceniveau er i orden. Dine personlige data er selvfølgelig anonyme.

Fastpris er godt for dig, der gerne vil kende den præcise pris på forhånd og undgå overraskelser.

Ønsker du selv at bestemme ruten, som chaufføren kører, skal du vælge at køre på taxameter. Ønsker du at foretage et eller flere stop undervejs på turen, skal du vælge taxameter.

Se mere om fastpris ture her.

Betaling med appen

Vi anvender NetAxept til betalingerne i appen, hvilket sikrer, at din betaling er sikker og certificeret af Nets.

På www.teller.dk kan du læse mere om sikker betaling.

For yderligere information om online/mobil betaling henviser vi til www.forbrug.dk

Du registrerer dit betalingskort under “Betalingsformer” i “Profil”-menuen og vælger denne form for betaling ved din næste taxibestilling.

Hvis du har MobilePay registreret med et af dine betalingskort, vil dette registreres automatisk, og du vil også kunne benytte dig af det til at betale din taxatur.

Betalingen bliver trukket fra dit kort, når taxituren er afsluttet. 

Du kan betale med:

  • Dankort og VISA/Dankort
  • VISA
  • VISA Electron
  • Maestro
  • Mastercard
  • MobilePay

Vælg “Betalingsformer” i “Profil”-menuen.

Vælg det betalingskort du ønsker slettet og vælg krydset til højre (på Android dobbeltklikker du på betalingskortet).

Der dukker herefter en boks op, hvor du indtaster den 6-cifrede kode, du opgav, da du gemte dit kort i appen.

Du sletter blot de(t) kort, du har indtastet tidligere og indtaster de nye kortinformationer.

For at sikre at der er dækning på betalingskortet reserveres der 101 kr. ved betaling med betalingskort i appen på en tur på taxameter eller den samlede pris på en tur med fastpris.

Når turen er afsluttet eller bliver afbestilt, annulleres reservationen fra TAXAs side. Dog afhænger den fulde reservationsperiode af din egen kortudbyder og kan vare op til 30 dage.

De indtastede betalingskort i appen kan ikke anvendes uden det password, som du opgav ifm. registrering af kort i appen. Dermed er kortet ubrugeligt for tyven uden dit password.

Du har tre login-forsøg, før profilen bliver lukket.

Har du glemt dit login, skal du oprette en ny profil og indtaste kortoplysninger og login på ny. 

Der påregnes et gebyr på DKK 1,57 ved brug af app-betaling.

Derudover kan der forekomme yderligere kortgebyr alt afhængig af korttype.

Når du registrerer dine kort i appen, har du mulighed for at indtaste både private kort og virksomhedskort, så kvittering på privatkørsel bliver sendt tid din private mail og erhvervskørsel til din arbejdsmail. 

Loyalitetsrabat

Du kan få loyalitetsrabat, når du bestiller og betaler via TAXA 4×35 app.

For at få rabatten skal du:

  • Have oprettet og verificeret din konto på TAXA 4×35 app
  • Bestille for kørsel via TAXA 4×35 app
  • Betale i appen via kreditkort eller MobilePay
  • Huske at aktivere loyalitetsrabat i appen ved hver tur 

Du skal aktivere loyalitetsrabat ved hver tur på skærmen, hvor du også vælger vogntype, betalingsmuligheder m.m. 

Hvis du har glemt at aktivere loyalitetsrabat på en tidligere kørt tur, kan vi desværre ikke efterfølgende tilføje det til din konto.

Klikker du på % tegnet øverst i appen, kan du se hvor meget loyalitetsrabat du har opsparet.

Når du har kørt 9 ture med loyalitetsrabat, kan du benytte loyalitetsrabatten på en efterfølgende tur.

Du kan selv vælge, hvornår du vil bruge loyalitetsrabatten ved at vente med at aktivere loyalitetsrabatten på den 10. tur. 

Du skal blot være opmærksom på, at loyalitetsrabatten udløber 365 dage efter, at den første tur med loyalitetsrabat er kørt.

Loyalitetsrabatten holder op til 365 dage fra din første loyalitetstur – herefter nulstilles alt, og du må starte forfra.

Betaling med TAXA-konto

For at du kan bestille din tur via app og betale via TAXA-konto, skal du også have et login til TAXA.nu, hvor dit TAXA-konto angives. Opret en TAXA.nu konto her.

Herefter skal du gøre følgende:

  1. Tryk på knappen “Betaling & rabat”
  2. Slå TAXA.nu konto til
  3. Login med din TAXA.nu konto
  4. Vælg “Konto” som betaling, når du bruger appen

Du skal oprette en TAXA-konto ved at udfylde formularen på TAXA.dk og her angive, at du vil knytte din TAXA-konto til vores digitale bestillingsplatforme.

Hvis din TAXA konto eller kreditkort er tilknyttet til appen gemmes kvitteringen på din TAXA tur inde under “Historik”. Dette kan også blive sendt til din e-mail.

Afbestilling

Du kan afbestille vognen helt indtil vognens ankomst til startadressen.

Du skal blot trykke på “Afbestil” og derefter “Ja, afbestil”. 

Hvis du vil afbestille en vogn, du har booket til senere, skal du ind under “Flere ture”, der sidder oppe i højre hjørne og så trykke på “Afbestil” og derefter “Ja, afbestil”.